The giggling tree - Reisverslag uit Yangzhou, China van Familie Jacobse - WaarBenJij.nu The giggling tree - Reisverslag uit Yangzhou, China van Familie Jacobse - WaarBenJij.nu

The giggling tree

Door: Mariëlle jacobse

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Mei 2015 | China, Yangzhou

Vanmorgen weer op tijd op. Dat was dit keer niet zo moeilijk omdat de bedden aan voelden als planken. Als iemand nog een export product voor China zoekt........ zachte matrassen. Op mijn rug kan ik al nooit slapen op een hard matras en beide schouders en heupen vinden de harde matrassen ondertussen ook niet leuk meer. ( gelukkig is het in het laatste hotel wel goed!!). Tijdens het ontbijt ( we werden naar een apart stuk voor westers ontbijt gebracht waar alles aan tafel werd geserveerd voor ons als enige westerse gasten) begon het al te regenen en dat werd er tijdens de rit naar de cruise niet minder op. Toch nog redelijk droog op de juiste boot beland samen met al onze spullen. Rond half 10 begon onze tocht van een paar uur langs het Kars gebergte. Een super mooie tocht! Zelfs op deze regenachtige dag. Helaas wel wat toppen van bergen in de wolken maar toch echt schitterend! Bij aankomst in Yangzhou was het even spannend voor ons of er een chauffeur zou zijn omdat er niks over een gids en/of een chauffeur in de papieren stond. Gelukkig stond er wel een man met een bordje Family Jacobse op ons te wachten. Het bleek een gids te zijn! Samen naar de chauffeur gelopen en op naar de Giggling tree! Dit is een geusthouse bestaande uit gerestaureerde oude boeren woningen rondom een pittoreske binnenplaats. En voor de kids heel fijn met zwembad!! Na korte rit kwamen we aan. Super aardig ontvangen en even lekker uit gerust. Daarna toch nog maar een wandeling (1.5 uur) gemaakt naar de echte Giggling tree. Een boom tussen 2 bergen. Morgen maar eens vragen waar die naam vandaan komt! Heerlijk om een tijdje te lopen en alleen maar natuur geluiden te horen ipv auto's, getoeter en verkeersdrukte! Onder de modder omdat de bospaden erg nat waren maar voldaan kwamen we terug. Vanavond lekker hier gegeten en gekletst met mensen die we in Chengdu ook al ontmoet hadden. Toen het donker was kwam er een busje aan en toen er mensen uitstapten dachten we: " hé die kennen we!" Er stapten mensen uit van de adoptiereis van bijna 10 jaar geleden. Die zullen we morgen vast uitgebreider spreken! Al met al weer een dag vol indrukken!! Groetjes uit een warm China!

• 09 Mei 2015 - 10:00

Carla:

Leuk om te lezen! Geniet van de rust nu! De andere familie Jacobs is op dit moment ook bij de Gigling Tree, wellicht ontmoeten jullie elkaar nog!

Lieve groet,
    Carla

• 09 Mei 2015 - 10:36

Joke Radder:

Dat je elkaar dan treft zo'n eind van huis, wat ontzettend leuk.
    Van de week zijn wij in Goes geweest, langs jullie huis gereden zag er allemaal goed uit van een afstand en rijdend. Geniet nog van deze laatste dagen in China

• 09 Mei 2015 - 12:42

Nicole:

Leuk om jullie verslagen te lezen!. Ben benieuwd wie er uit het busje stapten? Gezin van Didi en Yoni gok ik.
    Geniet van het prachtige landschap daar! Met de fiets kom je op hele mooie stukken.