Terracotta leger - Reisverslag uit Wuhan, China van Familie Jacobse - WaarBenJij.nu Terracotta leger - Reisverslag uit Wuhan, China van Familie Jacobse - WaarBenJij.nu

Terracotta leger

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Mei 2015 | China, Wuhan

Na een voor de Kids redelijke en voor Bram en mij slechte nacht moesten we om half 6 uit de trein stappen. En dat gaat dan op z'n Chinees. Bij binnenkomst hadden we al een soort creditcardjes gekregen die bij onze coupe hoorden. Die moesten we weer inleveren en we kregen onze papieren kaartjes weer terug. We werden netjes door onze gids en chauffeur naar het hotel gebracht. Koffers op de kamer gezet en door naar het ontbijt. Dit was in een poepie chique hotel. ( en dat zagen we terug in de rekening!!). Dit is omdat de Chinese overheid besloten heeft dat ons hostel verbouwd moet worden en dat ondanks dat de bouwlieden nog lang niet bezig zijn het hostel officieel gesloten is. We zijn dus de enige gasten hier...... Daarna op naar het Terracotta leger. Het was echt super om al die beelden daar te zien staan. Netjes in gelid en klaar voor de strijd. Elk beeld met zijn eigen gezicht! Echt onvoorstelbaar dat ze dat zolang geleden al konden. Na de tombes doorlopen te hebben en de film gekeken te hebben waren we erg blij dat we zo vroeg gegaan waren. Het was echt super druk geworden! Hierna weer naar het hotel om wat bij te komen. Na wat gelegen en gelezen te hebben toch de stad maar in. De drum en Bell tower van de buitenkant bekeken en toen naar de moslimwijk. Ook daar zo druk dat er bijna geen doorkomen aan was. Via een ijsje naar het hotel terug zodat de Kids wat konden rusten en Bram ons avondeten kon halen. Nu liggen we vroeg in bed maar dat mag wel, we hebben wat uurtjes in te halen!!

• 03 Mei 2015 - 12:42

Wouter:

Het terracotta leger lijkt me echt mooi om te zien. Op de bucketlist zeg maar.

Familie

Wij Bram en Mariëlle Jacobse met onze kinderen Carsten, Jonathan, Maurice en Lisia. Lisia hebben we in 2005 geadopteerd, ze komt uit Tuanfeng. In 2015 willen we een rootsreis maken naar haar kindertehuis. De voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang. Onze belevenissen kunnen jullie hier lezen.

Actief sinds 12 Sept. 2014